2017(e)ko martxoaren 13(a), astelehena

Zer da curriculuma eta curriculumaren zehaztapen mailak

2017ko martxoak 3ko klasean curriculumari buruzko definizio propioa garatzen jardun genuen. Aurreko sarrera batean Heziberri 2020ri buruz ( gure Autonomia Erkidegoan aldi-al
Resultado de imagen de curriculum educaciondian dagoen Curriculumaren inguruan) hitz egin genuen. Baina curriculumaren definizioaren inguruko informazioa hobeto zehazteko eta argi geratzeko ondorengo sarreran azalduta ageriko da.
ZER DA CURRICULUMA?  


Curriculuma ikasle batek ikasten duen guztia da eta gainerakoa ez da curriculuma.
Curriculumaren barnean 4 curriculum mota aurki ditzakegu eta honela banandu daitezke teknokratiko (curriculum formala) eta filosofikoetan (curriculum ezkutukoa) banandu ditzazkegu.

  • Curriculum formala/agerikoa: :  Gobernuak, ikastetxeak eta irakasleek sortzen duten dokumentua da non definituta geratzen den  maila bakoitzerako zer-nolako eduki transmititu behar zaien umeei eskolan, edukiak, konpetentziak, helburuak, ebaluazio irizpideak etbar.  Heziberri 2020 adibidez curriculum formal bat da.
  • Curriculum ezkutua:  Antolamenduaren arabera transmititzen diren baloreak, jakintzak, ideologia eta ezagutzak era inplizito batean nahigabe barneratzen direnak.
  • Curriculum erreala: Ikasleak benetan ikasten duena (ezagutza), curriculum formaletik transmititzen den guztitik ikasleek benetan barneratzen dutena.
  • Curriculum ausente/ ez dagoena: Gure plankfikazioetan ez dagoena edo badagoena baina ez dena ematen, hau da, curriculumean zehaztutako eduki guztiak ez dira ematen. Curriculum mota hau hobeto ulertzeko klasean aipaturiko adibide bat aipatuko dizuet. Esaterako, 5. Mailan dagoen irakasleak matematiketan kurtso horretan zehar hainbat eduki azaldu behar ditu, besteak beste, zatiketan 3 zifrekin, buruketa konplexuak eta algebra. Baina irakasleak aukeratu du algebra ez ematea eta beste gaietan gehiago sakontzea. Beraz, algebra curriculum ausentea izango litzateke, curriculumean zehaztuta dagoelako baina ez da emango.

CURRICULUMAREN ZEHAZTAPEN MAILAK


                 MAILAK
Ezaugarriak
1.MAILA
       2.MAILA
3.MAILA
Dokumentua
OCD
(OINARRIZKO CURRICULUM DISEINUA)
IKP
(IKASTETXEKO CURRICULUM PROIEKTUA)
UNITATE DIDAKTIKOAK
Definizioa
Metodologia edukiak, helburuak zehazten dituen dokumentua
Marko orokorra da non preskripzio eta orientazio multzo bat formatzen den hezkuntza eskolarraren asmo eta estrategia egokienei buruz.
Helburuak, esperientziak, edukiak, metodologia eta ebaluazio irizpideak bilatzen dituen hautazko dokumentua da.
ikastetxe zehatz baten baldintzatzaileak kontutan hartuta, oinarrrizko curriculuma
Ikasleen aniztasuna, hezkuntzako behar bereziak azaltzea, banakako egokitzapena
Izaera
NORMATIBOA ETA
GIDATZAILEA
PRESKRIPTIBOA, GIDATZAILEA
OROKORRA ETA GIDATZAILEA
HAUTAZKOA
DIDAKTIKO ANTOLATZAILEA
Arduraduna
Egilea
GOBERNUAK
HEZKUNTZA ADMINISTRAZIOA
IKASTOLAKO AGENTEEK: ZUZENDARIA, IRAKASLEAK, IRAKASLE TALDEA, AHOLKULARIAK ETA ORIENTATZAILEA
BATZORDE PEDAGOGIKOA
TUTOREA ETA LAGUNTZAILEAK
Baldintzatzaileak
LOMCE
OCD-AK BALDINTZATUA
Ikastetxearen errealitatearen ezagutza
Politikoa, ekonomikoa, ikastetxeko curriculum proiektua, banakako ikaslea
Osagarriak
HELBURUAK, METODOLOGIA, GAITASUNAK, EBALUAZIO IRIZPIDEAK, EDUKIAK
HELBURUAK, METODOLOGIA, GAITASUNAK, EBALUAZIO IRIZPIDEAK, EDUKIAK
HELBURUAK, METODOLOGIA, GAITASUNAK, EBALUAZIO IRIZPIDEAK, EDUKIAK
Adibidea
EUSKO JAURLARITZA (link)
http://www.anderdeunaikastola.eus/eu/curriculum%20proiektua







iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina